aku tidak bersendirian...

Wednesday, December 3, 2008

" mereka itu adalah orang2 yang Allah mengetahui apa yang ada didalam hati mereka. Kerana itulah berpaling dari mereka, berilah mereka pengajaran, dan katakan pada mereka perkataan yang berbekas di jiwa mereka" an-nisa` ayat 63.

so aku dah tunaikan suruhanNya, aku dah pertahankan maruah dan keadilan. dan aku x bersendirian utk hadapi semua ni, kawan2 aku semua memahami ( yang betul2 kawan). diaorng lebih kenal aku dari budak tu.. apa yang budak tu cakap sekadar hawa nafsu amarah. entah apa x puas hati, xpernah nak face on ngan aku,, aku bersedia je bila2 nak face on.. aku x pernah buat salah so x de apa yang perlu aku takutkan!

barulah aku tahu siapa kawan dan siapa musuh. kawan2 itu akan bersama kita, bukan menghasut, tetapi sokongan yang diberikan, penghargaan pada kita walaupun kita ni kambing ataupun cetek akal.. kambing pun tahu takutkan Allah SWT dan orng yang cetek akal lebih mulia daripada mulut yang menyebarkan aib orng..

yang membezakan antara orng yang baik dan tidak baik adlah iman dan takwa, bukan akal dan rupa paras manusia ( manusia kambing tadi kan). orng yang waras x akan kata orng lain x berakal, orng yang baik x akan sebarkan aib orng..

wahai sahabatku yang sejati, aku amat2 hormati kamu semua... aku doakan supaya SYURGA dalam genggaman kalian!! Terima kasih kerana menjadi sahabat yang terbaik untuk aku. dan kalau boleh, biarkanlah hamba Allah tu, xperlu kita kacau dia lagi. kalau dia x puas hati lagi, aku sendiri akan jumpa dia ok? orng mcmni kita kena jumpa depan2...


Telah ku lalui jalan berduri
Sejuta harapan terus ku pertahankan
Bukan mudah menggapai bintang
Bersilih dugaan mendatang
Di sebalik kepayahan
Di situlah kekuatan
Tekad hati azimat di perjalanan
Mengejar impian
Pabila laluan seakan sukar
Bagai tak terdaya untuk terus bertahan
Namun kasihMu menyedarkan
Aku tak pernah sendirian
Di sebalik kepayahan
Di situlah kekuatan
Tekad hati azimat di perjalanan
TInggi langit mimpi ini
Tak ku ragu untuk membuktikan
Indah bintang yang terang bukan khayalan
Tetapi kenyataan
Akan kau saksikan kesulitan ini
pasti berganti kebahagiaan
Telah pun kau dengar kisahku ini
Pernahkah cuba kau mengerti

0 comments:

 
Setangkai Rasa Seindah Bicara - Design by: Searchopedia convertido para o Blogger por TNB