Taubat Sebagai Seorang Hamba

Sunday, December 7, 2008

hati aku amat hiba mengenangkan segala dosa-dosa yang telah aku lakukan.. dan ku harap Tuhan menerima taubat hambaNya yang berdosa ini.. aku kesali, aku insafi segala kejahilan dan kekurangan aku ini..

aku dah merasakan derita jiwa dan perasaan selama 4 tahun kebelakangan ini.. kerana hilang jalan menuju redhaMu ya tuhan... atas kesilapan yang kecil tapi Kau berikan ku kifarah yang besar, dan ku tahu itu tanda kasihMu..

di keheningan malam ini aku meminta moga taubatku diterima....

aku mencari cintaMu...
cinta insan yang cinta kepadaMu...
dan juga cintaMu pada insan yang mencintai aku...

aku mencariMu
aku hilang segala walaupun ku punya segala... tanpamu..
kan ku terus mencari dan menanti kasihMu...
semangat abadi....

Ku tahu Kau Maha Pengampun..
Kau Maha Penyayang...
Aku dulu tiada tersedar sifatMu yang Maha Pengasih..

aku tagihkan cintaMu....

Ujian dan kifarah telah banyak aku lalui...
Terima Kasih Ya Tuhan...

Ku tahu dalam derita pasti ada bahagia..
Dan dalam kegembiraan pasti ada terselit duka..

Segala takdirMu, ku terima dengan hati terbuka..
Biarpun tersiksa hari ini menerima.. tetapi ku yakin kasihMu.. ada hikmahnya...
Kau menguji tahap keimanan ku..
Sedang aku tahu ramai berjuta yang Kau biarkan terpesong...
Aku tahu kau mengasihi ku setiap masa..

Ya Allah dengarlah rintihan taubatku....

Wahai tuhanku.. Ku tak layak ke syurgaMu...
Tapi aku takut untuk ke nerakaMu..
Ampunkan dosaku terimalah taubatku...
Sesungguhnya engkaulah pengampun dosa-dosa hambaMu..

Dosa-dosaku bagaikan pepasir dipantai...
Dengan rahmatMu ampunkan aku oh tuhanku..

Wahai Tuhan selamatkan kami ini..
Dari segala kejahatan dan kecelakaan..
Kami takut, kami harap kepadaMu..
Suburkanlah cinta kami kepadaMu..

Kamilah hamba.. Yang mengharap belas dariMu...

0 comments:

 
Setangkai Rasa Seindah Bicara - Design by: Searchopedia convertido para o Blogger por TNB